Header Zuid-Afrika / Copyright © JTravel.nl

Programma voor vandaag volgens de beschrijving van de reisorganisatie:

Route dag 22: Kaapstad:
Vandaag is ter vrije besteding. Aan het eind van dag vertrekt u naar de luchthaven van Kaapstad voor uw vlucht naar Amsterdam.

We mogen vanochtend lekker uitslapen. We hebben een extra dag in Kaapstad. Ik ben om 08.00 uur wakker en kleed me op mijn gemak aan. Ik zoek voor het ontbijt mijn spullen bij elkaar die ik vandaag nodig heb. En ik maak een begin met het reisverslag van vandaag. Om 08.30 uur loop ik naar het restaurant voor het ontbijt. Er zijn al meer groepsleden. Als ik genoeg gegeten heb, loop ik naar mijn kamer terug en zet ik mijn spullen een deur verder. We delen de dagkamer, zodat we vanavond voor we het vliegtuig in gaan nog kunnen douchen. Beneden bij de receptie check ik uit en betaal ik mijn openstaande rekening. Om 09.30 uur gaan we met zijn zessen met een taxi naar Waterfront. Ik breng hier de rest van de dag door. De anderen zullen op eigen gelegenheid naar het centrum komen. In Waterfront bezoek ik verschillende souvenirwinkels, zoals African Trading Port, Indaba en de Out in Africa Store. Ik koop de laatste souvenirs, zoals kaartjes, een kalender voor 2013 en schaaltjes. African Trading Port is een hele leuke winkel waar ik een tijdje zoet ben met het uitzoeken van een cadeautje voor de buren als dank voor het oppassen op mijn planten en de verzorging van de post. Ik koop uiteindelijk een flesje amurulalikeur met twee likeurglaasjes. Ik vind deze zo leuk dat ik die ook voor mezelf koop.

Waterfront in Kaapstad

Aan het begin van de middag kom ik bij de McDonald's een paar groepsleden tegen. We lunchen hier met zijn vijven. Het winkelcentrum bij Waterfront is heel erg groot. Hier zijn de duurdere en betere winkels gevestigd. Het leukste deel is toch het deel rond de haven waar ook de boot naar Robbeneiland vertrekt. Na de lunch winkel ik verder. Ik kom nog een paar groepsleden tegen. Op een bankje in de haven in het zonnetje schrijf ik aan mijn reisverslag. Het is hier zo prettig zitten. Ondanks dat dit het centrum van een wereldstad is, is het relatief rustig. Ik heb me ook geen moment onveilig gevoeld.

Ik vind het welletjes. Ik wil terug naar het hotel en loop in de richting van de taxistandplaats. Onderweg kom ik vier groepsleden tegen. We gaan met zijn vijven per taxi terug naar het hotel voor ZAR 10,-- per persoon.

Terug in het hotel surf ik beneden in de lobby wat rond op internet. Ik moet wachten tot ik kan douchen. Het stel waar ik mijn spullen op de kamer heb gestald is op de kamer en daarna kan ik douchen. Ik zit op het terras bij het zwembad. Een paar andere groepsleden komen er later bij zitten. Na een uur kan ik me douchen en klaarmaken. Als ik klaar ben, brengt ik mijn spullen naar beneden. De koffers staan allemaal op de gang en worden opgehaald.

We gaan met zijn allen in het restaurant zitten wachten tot het buffet open gaat. We krijgen van het hotel een schaal sushi aangeboden. Eén van de groep heeft een tafel voor het diner geregeld. We kunnen met zijn allen bij elkaar zitten. We kiezen er voor om de maincourse van het buffet te nemen. Zo kan iedereen zelf kiezen wat hij/zij wil eten. We rekenen dit direct af, want we zijn allemaal al uitgecheckt. Het diner is lekker.

Om 19.45 uur lopen we naar de lobby waar Lourence en Steve al op ons staan te wachten. Steve rijdt op zijn motor voor ons uit naar de luchthaven en gaat ook direct weer terug. Lourence gaat met ons mee tot de douane. De ingetekende kaarten met de route van 3.080 km krijgen we retour van Steve. Om 20.15 uur zijn we op de luchthaven, daar is het rustig. We kunnen direct onze boardingpass printen. Ik heb stoel 40a behouden. De rest zit tussen rij 20 en 27. Het inchecken gaat allemaal goed. Met Lourence drinken we bij de Wimpy koffie/thee, hij moet wachten op de KLM crew die hij naar hun hotel moet brengen in Kaapstad, vervolgens moet hij de bus nog naar de garage brengen en dan kan hij naar huis. Steve is al weer terug naar de stad. We gaan door de controles. Achter de security wissel ik mijn randen om voor euro’s. We kunnen al snel boarden. Het vliegtuig zit helemaal vol. Ik lees de krant en schrijf een deel van het reisverslag. Met mijn buren heb ik geen contact. De route van deze vlucht KL598 van Kaapstad rechtstreeks naar Amsterdam zal zijn via Zuid-Afrika, Namibië, Angola, langs de westkust van Afrika, Algerije de Middellandse Zee over via Frankrijk, België naar Nederland.

Om 23.20 uur stijgen we op. Onderweg is er nogal wat turbulentie. Er worden drinken en nootjes aangeboden en na middernacht wordt er een warme maaltijd die voor mij uit boobootie, salade en een taartje (die niet lekker was) bestaat. De donderdag en vrijdag gaan in elkaar over omdat ik de nacht in het vliegtuig doorbreng.

Het weer: Licht bewolkt licht bewolkt en ± 22° C

Volg JTravel op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en Bloglovin’.

Bewaar op Pinterest

Dag 22 van mijn rondreis door Zuid-Afrika breng ik door in Kaapstad. 's Avonds vertrekt de vlucht vanuit Kaapstad naar Amsterdam. Alles over deze tweeëntwintigste dag van mijn reis door Zuid-Afrika lees je hier. Lees je mee? #zuidafrika #kaapstad #capetown #reisverslag #jtravel #jtravelblog