Header Vietnam / Copyright © JTravel.nl

Programma voor vandaag volgens de beschrijving van de reisorganisatie:

Route dag 13 Qui Nhon - Nha Trang:
Na het ontbijt vertrekt u richting Nha Trang. Onderweg bezoekt u het prachtige strand, Dai Lanh Beach, fameus vanwege het schitterende landschap en de heldere zee. Tegen lunchtijd komt u aan in Nha Trang. In de middag maken we een leuke excursie per boot naar het vissersdorpje Lang Chai. Hier zult u traditionele vissersboten zien, die met felle kleuren zijn beschilderd en uiteraard ziet u hier ook de traditionele 'Thuyen Thung', de beroemde ronde vissersbootjes van Vietnam.

Overnachting: The Light Hotel – Nha Trang. (Voor meer foto's van dit hotel, zie artikel foto's hotels Vietnam).

Vanochtend loopt de wekker om 06.30 uur af. Ik kleed me aan en zet de koffer naar buiten de deur, want we trekken opnieuw verder. De koffer moet om 07.00 uur buiten staan. Als die buiten de kamer staat, loop ik naar het ontbijt. Deze is oké, maar koffie zetten kunnen ze niet in Vietnam. Ik loop terug naar mijn kamer om mijn spullen te halen. Om 07.50 uur sta ik buiten en staan de koffers in de bus. We kunnen direct vertrekken want ook de andere groepsleden zijn er allemaal al. We hebben een rit van 245 kilometer voor de boeg voor we in Nha Trang aankomen. We maken verschillende stops onderweg, zoals bij een baai met een schitterend uitzicht en veel vissers die hun vangst in hun bootjes aan wal brengen. En we stoppen bij een winkeltje waar ze onder andere potentieverhogende drankjes met zeepaardjes verkopen.

We maken een stop bij een bootmakerij, hier maken ze van die typisch Vietnamese ronde bootjes die je overal ziet. Hier lopen ook hordes kinderen met ons mee en die krijgen schrijfblokjes, pennen en ballonnen van de groepsleden. Leuk om te zien hoe die bootjes gemaakt worden. In onze ogen zien ze er primitief uit.

Bij een benzinepomp moet er getankt worden en kunnen wij onze benen strekken. Er komt hier een dansgroep aan die apart voor ons hun hele hebben en houden uit hun auto laden en spontaan een dans laten zien.

We rijden verder en lunchen in Nha Hang Dal Lanh. We eten in een beetje een vreemde volgorde naar ons idee: de soep (in dit geval koolsoep) wordt als een van de laatste gerechten geserveerd. Verder eten we loempia's, mangosalade, rijst, groente, varkensreepjes, kip en als toetje banaan. Hier komen we nog een groep Nederlanders en Belgen tegen die van zuid naar noord met een andere organisatie reizen. Bij dit restaurant is een strandje die je met een houten vlotje kunt bereiken. Dit voortduwen moet je zelf doen. (Voor foto's van de de bootmakerij, de dansgroep en het lunchadres, zie foto's onderweg).

Een van de bootjes waarmee wij gingen varen

Om 13.00 uur gaan we verder in de richting van Nha Trang. We rijden via de boulevard naar de haven. Hier gaan we met de boot naar een eilandje aan de overkant. Onderweg zien we dat een van de andere eilanden voor de kust via een kabelbaan verbonden is met het vaste land en op dit eiland is een heel amusementspark gebouwd. Hoe zonde van deze eilanden.

Aangekomen op het eilandje lopen we een eindje door het plaatsje en komen zo in contact met de lokale bevolking. Zij spreken geen woord Engels, maar kijken net als wij onze ogen uit. We zien de lokale kapper aan het werk, komen kinderen tegen die met ons mee lopen en een oud vrouwtje die ons zit aan te staren alsof we van een andere planeet komen. Aan de andere kant van het eilandje varen we in de traditionele bootjes naar onze boot terug. Er is ook een keuze om met het pontje te gaan, want niet iedereen durft in de traditionele bootjes, die er ook niet heel stevig uit zien. Ik ga met het traditionele bootje mee die geroeid wordt door opnieuw een vrouw. Ik zit er met 2 anderen in. Wij moeten onderweg water lozen. Het is een leuk tochtje. We komen allemaal heelhuids bij de boot aan die ons vervolgens terugbrengt naar de haven van Nha Trang.

Daar stappen we in de bus die ons naar het hotel brengt. We slapen in een 3* hotel aan de boulevard. Ik heb een kamer op de vierde etage toebedeeld gekregen. Ik heb zijzeezicht. Als ik mijn koffer heb, loop ik weer naar buiten om een rondje te lopen en de benen te strekken. Ik neem een kijkje bij het zwembad en loop een stukje langs de zee.

Als ik terugkom van mijn wandeling, spring ik onder de douche en kleed me om voor vanavond. Wie mee wil naar de Vietnamese barbecue moet zich om 19.00 uur in de lobby melden. Het is in de bus al gevraagd wie mee wil. Negen groepsleden geven zich op en ook Thuan, Jan, de busboy en de chauffeur gaan mee. Eenmaal in de lobby aangekomen, blijkt dat we met eentje minder gaan, want één heeft besloten toch maar niet mee te gaan, iets waar Jan niet blij mee is. Met twee taxi’s rijden we naar het restaurant, het is nog een eindje rijden.

Mijn kamer in The Light Hotel in Nha Trang      Vietnamese BBQ

Er zitten in het restaurant veel lokale mensen, maar ook veel toeristen. Er wordt heel veel gedronken want het drinken is inclusief en je krijgt veel dorst van het eten, want dat is best spicy. We hebben de keuze uit beef, kip, garnalen, tonijn, verder is er brood, groente, aardappeltjes met mayonaise. Dit restaurant staat bekend om zijn barbecue met geroosterde kip, rijst, garnalen, gegrild rundvlees, geitenvlees en andere vis, alles gekruid met acht geneeskrachtige Chinese kruiden. Het vlees kun je zelf garen op een kookvuur en rooster en samen met salade, tomaten, uien en peper eten. Het is heerlijk. Er wordt heel veel geproost, vooral door de buschauffeur die op een gegeven moment genoeg op heeft, maar gelukkig hoeft hij niet te rijden, anders had hij niet mogen drinken. Iedereen heeft geweldig genoten van deze avond. Ik vind het jammer dat er zo weinig groepsleden mee gegaan zijn. Met de taxi's gaan we terug naar het hotel.

Ik loop naar mijn kamer om mijn reisverslag te schrijven. Het is bedtijd, het licht gaat uit en ik ga lekker slapen. Weer een dag voorbij.

Het weer: Licht bewolktlicht bewolkt en ± 30° C

Volg JTravel op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en Bloglovin’.

Bewaar op Pinterest

Op dag 13 van mijn rondreis door Vietnam kwam ik aan in Nha Trang, waar ik een boottochtje maakte naar een eilandje voor de kust. Alles over de dertiende dag van mijn reis door Vietnam lees je hier. Lees je mee? #vietnam #nhatrang #boottocht #reisverslag #jtravel #jtravelblog